toon menu

Design thoughts



Blogs en nieuwssites staan er tegenwoordig vol mee, allerlei verschillende tools om Design Thinking zo succesvol mogelijk in te zetten. Er wordt zelfs gepleit Design Thinking als verplicht schoolvak aan te bieden.

Maar wat maakt Design Thinking nu zo anders en daardoor interessant?

Design Thinking gaat vooral over de manier van denken. Het is een aanpak om (bedrijfs)problemen op andere manieren te formuleren en nieuwe, verfrissende concepten te bedenken. En dat alles gebaseerd op kennis van menselijk gedrag.

Vanuit Maan zien we Design Thinking als een waardevol en noodzakelijk proces met de klant. Wij denken altijd verder dan wat er van ons verwacht wordt. Bij de ontwikkeling van een signing van de Jaarbeurs houden wij ons niet alleen bezig met design. We leveren ook input om de routing van de bezoekers zo efficiënt mogelijk in te delen.

Na de aanschaf van een nieuwe verpakkingsmachine met nieuwe verpakkingsmogelijkheden schakelde Cugla Maan in. Onze input is van belang om een kosten- en kwaliteitsoptimum te bereiken van het verpakkingsdesign in relatie tot de verschillende productievolumes en drukwerktechnieken.

Naast de effectiviteit van Design Thinking is het vooral ook erg leuk om de klanten op deze manier te kunnen helpen.