toon menu

E-mailnieuwsbrief krachtig middel

 

Steeds meer bedrijven zetten emailmarketing in om met hun klanten en prospects te communiceren. Ook in business-to-business wordt emailmarketing steeds belangrijker. Het zorgt voor leads en stimuleert cross selling. Een goede e-mailnieuwsbrief zorgt ook voor traffic naar de website. Content op de website wordt dynamischer en daarmee stijgt ook de vindbaarheid van de website in Google.

De relatief lage kosten, de mogelijkheid om klanten persoonlijk aan te spreken, de snelle responstijd en perfecte meetbaarheid maken de e-mailnieuwsbrief een aantrekkelijk middel.

Je kunt een e-mailnieuwsbrief gebruiken voor:

  • leadgeneratie
  • verkoopstimulatie door cross - en upselling
  • het werven van nieuwe klanten
  • het terugwinnen van ex-klanten
  • het creëren van traffic naar je website of winkel
  • het bevorderen van klantloyaliteit

 

Wat is belangrijk voor een goede 
e-mailnieuwsbrief?

Naar onze mening heeft een e-mailnieuwsbrief een herkenbare en consistente redactieformule nodig. Het moet meer zijn dan het aanprijzen van je producten en diensten. Je moet relevante content bieden voor de lezer. Dit vereist een afwisselende mix van inhoudelijke, inspirerende  en actiematige artikelen.

E-mailnieuwsbrieven worden in eerste instantie niet echt gelezen. De inhoud wordt “gescand”. Het echte lezen begint pas als iets interessant wordt gevonden. Zorg dus voor sterke koppen en korte artikelen. De artikelen kunnen doorverwijzen naar de website. In de nieuwsbrief zitten 1 tot maximaal 2 conversietriggers. De nieuwsbrief ligt in het verlengde van je website, je relatiemagazine en je social media kanalen. Deze kanalen bij elkaar zorgen voor impact en herkenbaarheid bij de ontvanger en zorgen er voor dat je als een relevant merk gezien wordt.

Een e-mailnieuwsbrief moet een krachtig, herkenbaar design hebben. Een goede balans tussen beeld en tekst. Bovendien moet het ontwerp geoptimaliseerd zijn voor het lezen van de nieuwsbrief op mobiel.

 

Wat kan Maan voor je betekenen?

Maan kan het gehele traject voor je uit handen nemen. Van redactieformule, tot ontwerp van de template, redactie, opmaak en verzending. We doen dit o.a. al voor meetingmoods, Media Plaza en Daimler Fleet Management.

Meer weten?