toon menu

Identiteit en campagne voor Bres, Princenstroom

Bres, de Bredase Energie Coöperatie, heeft het ambitieuze doel om Breda 100% duurzaam te maken. Eén van de initiatieven om dit doel te bereiken is ‘de Rozen van Bres’. Een overkoepelende coöperatie waarmee Bres binnen Breda in meerdere postcodegebieden zonne-installaties gaat plaatsen. 

 

Startend met Princenstroom, een zonnepaneleninstallatie op het dak van de Meubelboulevard in Princenhage. Aan Maan de vraag om de identiteit en een campagne rondom de Rozen van Bres te ontwikkelen.

De visuele identiteit is ontworpen met het oog op een uitrol naar andere postcodegebieden van Breda. We maken hierbij onderscheid tussen de visuele identiteit van de Rozen van Bres en de doorvertaling naar de verschillende coöperaties, met als eerste project Princenstroom

 

Kleurenpalet

Om de herkenbaarheid met Bres te waarborgen is het kleurenpalet afgeleid van de huidige Bres-huisstijl. Deze kleuren worden zowel bij ‘Rozen van Bres’ als de onderliggende coöperaties toegepast. 

 

Logo

Het logo bestaat uit meerdere elementen die per coöperatie gewisseld worden, maar overall een eenheid vormen. De naam, de postcode, het grid en de pay-off wisselen per coöperatie. De overall look en feel blijft hetzelfde waardoor eenheid gewaarborgd blijft.

Campagne

De crossmediale campagne is heel lokaal ingestoken. Een brochure als insert van het wijkblad Princenhage in combinatie met postcodegerichte targeting op Facebook en een speciale landingspagina waarop mensen zich kunnen aanmelden.