toon menu

Closer to music

Merkontwikkeling en corporate identity Heliox

Heliox is gespecialiseerd in switch mode power technologie; oplossingen voor een breed scala aan toepassingsgebieden zoals de audio-, industriële-, medische- en autoindustrie. Met producten als audioversterkers en oplaadsystemen veroveren ze de markt. Ze werden al geëerd met een FD Gazelle, de prestigieuze prijs voor de snelst groeiende bedrijven van Nederland, en de HTNL Award voor de beste innovatie in de high-tech.

Vorig jaar deden we ons eerste project voor de automotive divisie. Dit voorjaar mochten we aan de slag voor de positionering van de audio divisie. Heliox Audio ontwerpt versterkers en voedingen voor audiospeakers. Super high end audio: altijd met het oog op de allerbeste kwaliteit. De producten van Heliox zijn o.a. verwerkt in de speakers van Bang & Olufsen.

Ook B2B bedrijven zien steeds meer het belang van branding. De veelal technische marktbenadering maakt plaats voor beleving en de klant staat centraal. Om een unieke positionering te realiseren is besloten de audiodivisie qua naam en beeld los te trekken van Heliox.

Vanuit een gezamenlijke namensessie met Heliox is Klank Audio ontstaan. Een beschrijvende en duidelijk herkenbare naam met internationale allure. Met de versterkers en voedingen van Klank Audio hoor je namelijk echt alle tonen van de muziek. En dat hebben we gevisualiseerd in de nieuwe identiteit.

Geen technische benadering, maar ingestoken op het gevoel dat je krijgt bij de kwaliteit van muziek. Beelden die de beleving van de muziek optimaal visualiseren, alsof je echt in de muziek kruipt.

3D visualisaties van muziekinstrumenten geven het gevoel alsof je echt in de muziek kruipt.



Een krachtig woordmerk als logo waarbij de lettercontouren afgeleid zijn van de vormen van audioboxen.

Closer to music: dichterbij muziek kan je eigenlijk niet komen!

 

Tags

corporate identitynaam-/merkcreatiewebdesign