toon menu

Cugla bekent kleur

Verpakkingsdesign en campagne voor Cugla

Nadat Cugla besloot om over te gaan naar een nieuwe verpakkingsmachine, ander materiaal (van papieren verpakkingen naar PE Verpakkingen) en naar een ander gewicht (van 25 kg naar 20 kg) werd Maan ingeschakeld voor advies en ontwerp van de verpakkingen. Gebruiksvriendelijkheid voor afnemers en gebruikers op de bouwplaats stond voorop. Met 6 productgroepen, vele toepassingen en circa 55 producten een complexe opdracht.

 

In co-creatie met Cugla werd het ontwerp van de verpakkingen ontwikkeld. Met heldere kleurcoderingen en pictogrammen werden de diverse productgroepen en producten visueel herkenbaar gemaakt. Voor afnemers van groot belang gezien de meertaligheid op de bouwplaats vandaag de dag. Daardoor draagt de verpakking bij aan foutenreductie en snelheid op de bouw. Naast het ontwerp zorgde Maan ook voor de procesbegeleiding tussen Cugla, de machinefabrikant, de lithograaf en de verpakkingsproducent. Met als resultaat een aanzienlijke kostenreductie.

Kleurrijke campagne

Cugla loopt in haar branche voorop als het gaat om klantgerichte innovatie. De nieuwe verpakkingslijn verdiende het dan ook om met het nodige tromgeroffel naar de markt gecommuniceerd worden. Een beetje meer kleur in de bouw is het idee achter de crossmediale campagne: Cugla bekent kleur!

 

 

 

We ontwikkelden een speciale landingspagina, animaties, online banners, advertenties, flyers, een productoverzicht in de vorm van een kleurwaaier en redactionele content.

Kortom een veelzijdige opdracht waar we onze toegevoegde waarde maximaal konden tonen!

Tags

cocreatieconceptontwikkelingmotion graphicsproductintroductieverpakkingwebdesign