toon menu

De etiquette van de etiketten

Corporate identity voor Vila Etiketten

Opdracht:

De afgelopen jaren is Vila Etiketten uitgegroeid tot een speler van formaat. De bedrijfsuitstraling had zich in die jaren echter onvoldoende mee ontwikkeld. Aan Maan de opdracht om de bedrijfsuitstraling te moderniseren en in overeenstemming te brengen met de huidige omvang van het bedrijf en ruimte te bieden voor toekomstige ambities. Het werd tijd voor een restyling. 

bestickering

Resultaat:

Wat begon als een vraag voor de restyling van de verkoopdocumentatie, mondde uit in een compleet corporate identity traject. Het vertrekpunt daarbij was een aanscherping en uitwerking van de positionering. Een etiket is niet alleen een informatiedrager; het is een wezenlijk onderdeel van merkcommunicatie. Je zoekt dus een partij die de etiquette van de etiketten beheerst. Vila Etiketten is deze partij. Dit gegeven werd de kapstok voor de corporate communicatie. Op beeldende wijze werden de kernwaarden van Vila Etiketten verbeeld door attributen die beplakt waren met etiketten. Een monnikenwerk. Maar wel met een visueel verpletterend resultaat. Het logo en de verkoopdocumentatie werd vervolgens aangepakt. We slaagden erin om van detailopnames van etiketten een mooi grafisch geheel te maken. Aangevuld met krachtige fotografie op locatie, ontstond er een geavanceerde corporate identity met veel toepassingsmogelijkheden. Als laatste stap in de restyling is ook de website geheel opnieuw ontwikkeld in de corporate identity.

Terugblik

Het logo voor de restyling

Aan deze opdracht werkten mee:

Ontwerp: Lennaert Stam, Art directie: Angèle van Iersel, Marc Doorakkers, Traffic: Sanne Baan

Tags

2012business-to-businesscatalogusconceptontwikkelingcorporate brochurecorporate identitydirect mailingfotografielogomarketingadviespositioneringsalespresentatiewebdesign