toon menu

Emigratieconcept Rabobank Grensbanken

Rabobank Nederland - Grensbanken

 

Opdracht:

Een aantal Rabobanken langs de zuid- en oostgrens van Nederland heeft zich gespecialiseerd in alles wat komt kijken bij het kopen van een huis net over de grens. Rabobank Nederland heeft dit specialisme samengebracht in het concept Rabobank Grensbanken. We werden in 2004, samen met onze netwerkpartner Lumin marketing & communicatie, voor het eerst ingeschakeld voor het maken van een marketingplan + businesscase om samen met de Rabobanken aan de grens een nieuwe markt aan te boren: (potentiële) emigranten naar België. Daarbij was niet het financieel product het uitgangspunt, maar Rabobank als kenniscentrum. Later is eenzelfde traject uitgewerkt voor de banken aan de Duitse grens.

 

Rogier Aarts, Doelgroepmanagement Rabobank GrensbankenMaan is voor ons absoluut een partner in business. Gevraagd en ongevraagd worden wij voorzien van advies. Met veel creativiteit, zowel in ideeën, ontwerpen, concepten en middelen. Maan is voor ons letterlijk en figuurlijk grensverleggend.

Resultaat:

Het plan is vervolgens uitgevoerd en in de loop der jaren doorontwikkeld. We hebben diverse middelen gecreëerd: een emigratiegids (uitgebreid handboek met tips op het gebied van bankzaken en verzekeringen maar ook over zaken bij de gemeente, juristen, notarissen en dergelijke), corporate brochure, corporate advertenties, flyers, website, bankhalaankleding en andere presentatiematerialen. In 2011 zijn alle middelen compleet gerestyled en uitgebreid met een printcampagne en online campagne. Resultaat is dat Rabobank een leidende positie heeft op de emigratiemarkt en als autoriteit beschouwd wordt op het gebied van emigratie. Op dit moment wordt het concept opnieuw aangescherpt aan de huidige marktomstandigheden. Ook hierin weer een belangrijke rol voor Maan.

Neem een kijkje op de websites: www.emigrerennaarbelgië.nl www.emigrerennaarduitsland.eu

Aan deze opdracht werkten mee:

Ontwerp: Lennaert Stam, Art directie: Marc Doorakkers, Traffic: Moniek de Vries

Tags

advertisingbedrijfspresentatiebelgiëbrainstormbrochurebusiness-to-consumercataloguscocreatieconceptontwikkelingcorporate brochuredirect mailingfotografieillustratiemagazines en periodiekenmarketingadviesmedia inkoopstrategiewebdesign