toon menu

Oprecht enthousiasme als verkoopwapen

Verkoopcampagne fase 2 Plan Aa voor AllleeWonen

Fase 2 van een nieuwbouwproject verkopen in een wijk met een slecht imago vanuit het verleden. Mooie uitdaging die we kregen van woningcorporatie AlleeWonen. Samen met het communicatie- en verkoopteam van de klant bedachten we een eenvoudig en krachtig concept. Met vier iPhones, 1 fotocamera, een sfeervolle tent, een picknicktafel, een barbecue met enthousiaste buurtbewoners en het geluk van een zwoele septemberavond maakten we zonder script het best denkbare verkoopverhaal.

Het resultaat is een pakkend en sfeervol filmpje. Via social media en online advertising (Google Display en retargeting) is het filmpje ingezet om geïnteresseerden te werven voor fase 2 van het project. Naast de online campagne werd geadverteerd in huis-aan-huisbladen en zijn flyers doelgericht huis-aan-huis verspreid. De projectwebsite en de facebookpagina van Plan Aa zijn ook nadrukkelijk ingezet om conversie te realiseren. Het bereik van de campagne is enorm. De conversie naar kliks en geïnteresseerden is boven verwachting.

Een gunstig neveneffect is dat de campagne enorm bijdraagt aan de gewenste imagoverbetering van de wijk.   

 

Tags

2013advertisingbrainstormbusiness-to-consumercocreatieconceptontwikkelingfilmfoldermarketingadvies