toon menu

Klushuizen Liniekwartier

Concept, projectidentiteit en campagnemiddelen voor AllleeWonen

Het project

Een belangrijk speerpunt van woningcorporatie AlleeWonen is wijkontwikkeling. In de wijk Linie in Breda stonden een aantal jaren ’50 flats op de nominatie om gesloopt te worden. Deels ingegeven door de crisis maar ook door de wens van bewoners om de karakteristieke gebouwen te bewaren, ontwikkelde AlleeWonen het plan om de woningen als klushuizen in de markt te zetten. Een innovatieve aanpak om de doorstroming in de wijk in beweging te krijgen. Een uniek project!

De opdracht

Van AlleeWonen kregen we de opdracht om de projectnaam, concept, huisstijl en middelen voor het in de markt zetten van de woningen te ontwikkelen. De middelenmix bestond uit de projectwebsite, autobestickering, online bannering, verkoopbrochure en overige middelen voor de start verkoop. Een belangrijk onderdeel in de communicatie is de animatiefilm. Deze maakt in minder dan 2 minuten het project duidelijk.

Resultaat

Al voor de start verkoop kon het project op veel belangstelling rekenen. We werkten nauw samen met het gehele projectteam van AlleeWonen.  Hierdoor ontstond een concept met veel draagvlak en veel enthousiasme vanuit alle betrokkenen. Op de start verkoop stond een team van AlleeWonen inclusief makelaars en financieel adviseurs in klusoveral paraat om potentiële kopers van informatie te voorzien. De start verkoop leverde ruim 150 geïnteresseerden op. Potentiële kopers die met de rolmaat in de hand al kwamen bekijken hoe ze de woningen kunnen aanpakken. Het project kreeg daarnaast veel aandacht in de regionale pers.

Aan deze opdracht werkten mee:

Concept: Marc Doorakkers / Jasper van Grunsven, Ontwerp en creatie: Jasper van Grunsven / Niels van de Spijker, Art directie: Marc Doorakkers, Traffic: Moniek de Vries

Tags

actiefolderadvertisingautobestickeringbillboardsconceptontwikkelingfilmfolderfotografiemotion graphicsprojectidentiteit