toon menu

Gebiedsidentiteit Morgenslag, mijn plek

Gebiedsidentiteit en -marketing voor Gemeente Hardinxveld-Giessendam

Het project

Door de gemeente Hardinxveld-Giessendam werden we uitgenodigd om mee te doen aan een bureaucompetitie voor de ontwikkeling van een gebiedsidentiteit voor een nieuwbouwplan in Boven-Hardinxveld. Het plan voorziet in 80 woningen. In de eerste fase worden 30 woningen gerealiseerd, waarvan de helft vrije kavels betreft. Deze mogen geheel welstandsvrij bebouwd worden. De kavels staan nog niet vooraf vast. De koper kan zelf de breedte van de kavel bepalen. Het plan wordt door de gemeente zelf op de markt gezet. Een vernieuwende aanpak die de lokale woningmarkt een impuls moet geven en die landelijk wellicht navolging verdient.

 

De opdracht

Met een doordachte aanpak die rekening hield met lokale marktomstandigheden en die ruimte gaf aan participatie van de opdrachtgever en van de beoogde doelgroep, wonnen we de opdracht. We organiseerden bij aanvang een sessie met alle stakeholders. Met de woningcorporatie, de gemeentehistoricus, de lokale makelaar, een afvaardiging van de straatnamencommissie, het projectteam en de betrokken stedenbouwkundige kwamen we tot de kernwaarden van het te ontwikkelen gebied. We organiseerden een naamcreatie sessie, een online-enquête  en een panelsessie voor potentiële kopers. De gebiedsidentiteit en de te ontwikkelen middelen werden daarna door ons gecreëerd.  Na de toewijzing van de kavels  gaan we ons richten op de communicatie richting kopers en tussen kopers onderling.

 

 

Jan Duijm, projectleider Morgenslag, gemeente Hardinxveld-GiessendamIk ervaar Maan als een uitstekend ingespeeld team waarbij creativiteit en daadkracht hand in hand gaan.

Resultaat

Het project kreeg de naam ‘Morgenslag’. Een naam die verbinding legt met de historische betekenis van het gebied en met de toekomst die bewoners met elkaar gaan realiseren. We ontwikkelden de visuele identiteit en voor de start verkoop de projectwebsite, verkoopbrochure en de projectpresentatie voor ‘De dag van de woningmarkt’ in Hardinxveld-Giessendam. In het voortraject registreerden zich reeds 30 geïnteresseerden. Op dit moment loopt de inschrijving, waarna de kavels via loting worden toegewezen.

Complimenten van de opdrachtgever

Jan Duijm, projectleider Morgenslag, gemeente Hardinxveld-Giessendam: "Ik ervaar Maan als een uitstekend ingespeeld team waarbij creativiteit en daadkracht hand in hand gaan. Dit uit zich in een sterke maar ook kritische betrokkenheid bij de klantvraag. In dit geval in korte tijd een nieuwe gebiedsidentiteit op de markt zetten en de gemeente hierbij ontzorgen. De doelgerichte aandacht voor het proces en het vermogen snel te kunnen schakelen heeft er toe geleid dat deze missie naar alle tevredenheid is geslaagd."

 

 

Aan deze opdracht werkten mee:

Concept: Ruud van den Boogaart / Marc Doorakkers / Els Baeten, Ontwerp: Els Baeten, Traffic: Moniek de Vries

Tags

beursstandbrainstormbrochurecocreatieconceptontwikkelingfolderfotografieillustratiemarketingadviespoint of sale materiaalpositioneringprojectidentiteitstrategiewebdesign