toon menu

Rabobank Breda verhuist naar overal

Verhuiscampagne voor Rabobank Breda

De aanleiding van de campagne is de verhuizing van het hoofdkantoor van Rabobank Breda naar een nieuwe locatie. De campagne gaat echter niet over de verhuizing of het nieuwe kantoor. De campagne gaat over de dienstverlening naar de klant. Rabobank wil laten zien dat virtuele klantbediening samengaat met een menselijk gezicht. De wijze van contact moet geen verschil maken in het ‘dichtbij’ gevoel dat de klant bij Rabobank Breda ervaart. Snel en eenvoudig bankzaken regelen via virtuele kanalen in combinatie met gespecialiseerd advies in het nieuwe kantoor.

Hanneke Theuws, manager Coöperatie, Communicatie & MarketingMaan: een eerlijk, professioneel en transparant bureau waar je intens fijn mee samenwerkt en dat snel acteert. Kortom een feestje om mee samen te werken!

We ontwikkelden het creatieve concept voor de campagne en de middelen- en mediamix. Uitgangspunt voor het concept was dat niet Rabobank zijn kanalen promoot. Het is de klant die zich vanuit consumentenlogica afvraagt wat hij online of op het bankkantoor kan. Uitgangspunt is de klant en de dialoog met de bank.

Qua metafoor is het concept gebaseerd op dat van een gids. Een gids wijst je de weg en helpt je nieuwe wegen te ontdekken. De landingspagina rabogids.nl staat centraal in de campagne. Deze pagina geeft een helder overzicht van alle distributiekanalen en brengt je naar de juiste plek op de lokale bankensite. Visueel creëren we extra impact met een illustratiestijl die geïnspireerd is op de tijdloze en modieuze popart stijl van Roy Lichtenstein uit de jaren ‘50. Uiteraard aangepast aan Rabobank kleurstellingen met subtiele verwijzingen naar bekende landmarks in Breda.

De campagne loopt 4 maanden tot de officiële opening van het nieuwe centrumkantoor in januari 2014. De media-inzet in crossmediaal. Abri’s, google display advertising, een speciale landingspage, Z-cards, GEA-bestickering, narrowcasting en Green Graffiti maken onderdeel uit van het campagneplan. De campagne krijgt ook een interne doorvertaling richting medewerkers van Rabobank Breda.

Aan deze opdracht werkten mee:

Concept: Marc Doorakkers / Ruud van den Boogaart / Els Baeten, Ontwerp en creatie: Els Baeten / Jasper van Grunsven, Art directie: Marc Doorakkers, Traffic: Moniek de Vries

Tags

2013actiefolderadvertisingbillboardsconceptontwikkelingfolderillustratieinterne communicatiemarketingadviesmedia inkoopresponsive webdesign