toon menu

Redesign voor Vrienden van Sophia

 

“Ontwikkel een nieuwe visuele identiteit voor Vrienden van het Sophia Kinderziekenhuis die de unieke en sociale identiteit van de stichting vertegenwoordigt.” Met dit vraagstuk gingen we van start en hebben we voor Vrienden van Sophia een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld die goed aansluit bij de sociale verankering van het kinderziekenhuis.

Belangrijke elementen in de gewenste uitstraling; aansprekend voor zowel kinderen als volwassenen, inzetbaar voor een brede doelgroep, zowel particulieren als bedrijven, en eigentijds, maar passend bij het oudste ziekenhuis van Nederland. Dit vormde de basis voor het redesign van het logo, huisstijl en nieuwe fotografie. De visuele identiteit is doorvertaald naar een breed scala van communicatiemiddelen zoals correspondentiemiddelen, belettering, DM mailing, animatie en website

Vrienden van het Sophia Kinderziekenhuis is een stichting die fondsen werft om patiëntjes een zo aangenaam mogelijk verblijf te geven. Daarnaast financiert de stichting wetenschappelijk onderzoek. 

Tags

2015conceptontwikkelingcorporate identitydirect mailingillustratielogomotion graphicsresponsive webdesignwebdesign