toon menu

Verpakking vertelt authentiek verhaal

Merk en verpakkingslijn voor het nieuwe merk BIO Today Teamzes

Voor de Smaakspecialist ontwikkelden we de identiteit en verpakkingslijn voor het nieuwe merk BIO Today.

Na Smaakt en RAW Super Food een nieuwe productlijn van biologische producten, dat binnenkort het supermarktschap zal bereiken. Authenticiteit was een belangrijk vertrekpunt voor het design.

 

Verpakkingsdesign is een discipline op zich. In het verleden ontwikkelden we al diverse verpakkingen, zoals voor Coroos Conserven (Slurpfruit en Fruit to Go), Smaakt, RAW Super Food, Bakker Pieter en voor de accessoirelijn van Bobike. Onlangs maakten we het design voor de productlijn BIO Today.

 

Het belangrijkste deel van de aankoopbeslissing wordt door consumenten op de winkelvloer genomen. Consumenten kopen een merkbelofte. De beslissing wordt op basis van het merk- en verpakkingsontwerp genomen. De merkbelofte moet geloofwaardig en authentiek zijn. Maar vooral onderscheidend ten opzichte van concurrerende producten in het schap. Het grafisch ontwerp moet herkenbaar zijn en de consument triggeren tot aankoop. Daarnaast moet het ontwerp schaalbaar zijn naar verschillende varianten en formaten.

 

Voor A-merken geldt dat er buiten de verpakking nog veel andere merkcommunicatie plaats vindt in de vorm van advertising, displays, acties e.d. Voor private labels is het nog meer zaak dat de verpakking zijn werk doet.

 

BIO Today is onlangs op de Bio Fachmesse in Nürnberg geïntroduceerd en kon op veel (internationale) belangstelling rekenen. Binnenkort ook bij jou in de supermarkt!

Tags

verpakking