building the case

In welke vorm presenteren we onze bouwplannen voor de komende jaren op een eigenzinnige manier? Met deze vraag creëerde Jaarbeurs een uitdagende opdracht voor ons.

Het bouwtraject van het Jaarbeurscomplex is ingrijpend, Niet alleen qua omvang, maar ook qua locatie: hartje centrum Utrecht(!). Het complex transformeert de komende tien jaar naar een innovatieve en duurzame omgeving.

De opdrachtgever wilde weg van de alom gebruikte artist impressions of virtuele rondleidingen en was op zoek naar iets nieuws en onderscheidends. Een overall presentatievorm waarin periodieke updates gemakkelijk te verwerken zijn.

In de eerste fase realiseerden wij een stopmotion animatie die alle bouwfases op een heldere en duidelijke manier weergeven. Nu het gebiedsontwikkelingsplan vanaf begin dit jaar in de realisatiefase zit, is de presentatievorm uitgebreid. Een set van 3D visualisaties geeft een concrete invulling van een aantal bouwfasen en ruimtes. Gemakkelijk om aan te passen en in te zetten.

En over communicatievormen gesproken, in ons vorige blog schreven we al over de geschiktheid van een digitaal magazine voor een casestudy.

Zie hier het resultaat!

Interactief, volledig responsive en het leesgedrag van de gebruikers wordt automatisch in kaart gebracht: need to say more?

Wilt u ook een presentatie die scoort en waarmee u uw publiek weet te verrassen? Neem contact met ons op!

meer cases zien?

schrijf je in voor de maanmail.