ActiZ krijgt (nieuwe) kleur

ActiZ is de branchevereniging voor zorg en ondersteuning aan ouderen, (chronisch) zieken en jeugd. De diversiteit onder de ruim vierhonderd leden is groot: in omvang, maar ook in dienstverlening. Maan werd benaderd voor een - in eerste instantie - minimale aanpassing van de bestaande huisstijl. De herkenbaarheid van de stijl moest vooral blijven, maar het mocht allemaal wel een stuk moderner.

opdrachtgever:
ActiZ
  • corporate identity

Stap voor stap

Voor deze belangenbehartiger van zorgorganisaties is herkenbaarheid bij leden namelijk van groot belang. Daarom veranderden we stap voor stap: om te beginnen fristen we de kleuren van de bestaande huisstijl flink op. Door ze net even krachtiger te maken werd de uitstraling meteen meer hedendaags. Samen met de organisatie rolden we aanpassingen vervolgens stukje bij beetje uit naar andere middelen: van website tot en met briefpapier. Ook ontwierpen we een logo dat beter paste bij een modern Actiz, en dat bovendien flexibel op verschillende uitingen ingezet kan worden. 

Geen zorgen 

Alle communicatiekanalen van Actiz zijn nu voorzien van die ene heldere, frisse en herkenbare stijl. Sleutelbegrippen: diagonale lijnen, herkenbare kleuren en krachtige, authentieke foto’s. De identiteit bestaat uit losse elementen die medewerkers van ActiZ heel makkelijk op hun eigen manier kunnen gebruiken, zonder dat het frisse, herkenbare ontwerp verloren gaat. Hoeven ze zich daar geen zorgen over te maken. 

controleer je gegevens! verzend