China-Brabant magazine

De meeste Nederlanders denken als eerste aan Frans Bauer als ze de combinatie China en Brabant horen. Maar wisten jullie dat Brabant al 25 jaar een intensieve zusterrelatie onderhoudt met de Chinese provincie Jiangsu? Dit najaar ging er een ondernemers-/bestuurdersreis vanuit Brabant naar China om dit jubileumjaar te vieren en de handelsrelaties verder uit te bouwen. In opdracht van de BOM (Brabantse Ontwikkelings Maatschappij) mochten wij een bijzonder tweetalig magazine ontwikkelen. Een tastbaar product voor deze reis om de onderlinge relaties te bekrachtigen.

opdrachtgever:
Brabantse Ontwikkelings Maatschappij
  • grafisch ontwerp
  • infographics

Vorm geven aan inhoud

De aangeleverde inhoud was voor een groot deel feitelijk van aard, omgeven met verhalen over de diverse aspecten van het zakendoen met Brabant. Binnen de huisstijl van ‘Brabant is Bright’ (ontwikkeld door TCC uit Breda) kregen wij de schone taak om een aantrekkelijke publicatie te creëren in de vorm van een brochure of magazine. De eis van tweetaligheid (Engels en Chinees) maakte het project extra uitdagend!

Persoonlijke passie

Luc en Luka mochten aan de slag met deze klus. Voor Luc als Azië-fanaat was dit project er één om de vingers bij af te likken. De vrijheid om binnen de nog prille huisstijl te mogen bewegen en te experimenteren met vorm, typografie en kleur heeft tot een aantrekkelijk en verrassend magazine geleid. Luka kon zich intussen lekker vastbijten in het vormgeven van de diverse infographics over de Brabantse topsectoren en ecosystemen. Het vormgeven in een taal met karakterset die je niet machtig bent, vereiste een sterke samenwerking met het team van de BOM en de vertalers op de achtergrond.

Ni hao!

De samenwerking was intens en het resultaat mag er zijn. Ondanks de veelheid aan informatie is het magazine goed leesbaar en luchtig. Dat bereikten we bijvoorbeeld met speelse elementen (zoals de verticaal uitgelijnde inhoudsopgave) en met minimalistisch maar duidelijk kleurgebruik. En met overzichtelijke kaarten van Brabant in het middenstuk van het magazine. Kies je voor verdieping, dan vind je die op de extra flap aan de pagina. 

Het is een bewaarexemplaar waarin je blijft bladeren. Als dat geen nieuwe business naar Brabant haalt!

 

“We zijn net terug van de missie naar Jiangsu. De bestuurders van de provincie hebben daar allemaal een exemplaar van het magazine gekregen en ze waren laaiend enthousiast! Wat ik zo knap vind van Maan? Ondanks de grote hoeveelheid informatie hebben ze er echt één geheel van gemaakt: je blijft bladeren en lezen. Het design was meteen raak en de samenwerking verliep - door de korte lijntjes - weer enorm fijn. De behoorlijke tijdsdruk heeft hen er niet van weerhouden weer een topproduct neer te zetten. Chapeau!”

Eveline Verholt, marketing adviseur bij BOM Foreign Investments & International Trade
controleer je gegevens! verzend