creatieve topregio Brabant

Onder de naam BrabantDC (Disctrict of Creativity) wordt het creatieve en innovatieve Brabant wereldwijd vertegenwoordigd. Hoe? Door anders te kijken en verbeeldingskracht te gebruiken voor oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Op deze manier wil BrabantDC ervoor zorgen dat Brabantse creativiteit actief bijdraagt aan de UN Global Goals en maatschappelijke vraagstukken.

opdrachtgever:
BrabantDC
  • identity
  • webdesign

Visuele identiteit

Met de ambitie om het CWF (Creativity World Forum) in 2019 te organiseren, kregen wij de vraag om de visuele identiteit van BrabantDC nieuw leven in te blazen. Hierbij rekening houdend met een uitstraling in lijn met de huisstijl van de provincie, maar wel met een eigen karakter.

Als uitgangspunt voor de visuele identiteit hebben we de vorm van de Provincie Noord-Brabant aangehouden. Het logo heeft de herkenbare kleur van de Provincie, maar een geheel eigen vorm die vasthaakt in de contouren van Brabant. Op deze manier krijgt het een geheel eigen karakter.

Webdesign

De website is vooral visueel ingestoken en geeft het innovatieve en creatieve karakter van BrabantDC goed weer. Met een duidelijke nadruk op de challenges en de interactieve mogelijkheden hiervan, heeft de website een verbindende rol tussen sociale ondernemers en creatieven.

In aanloop naar het CWF2019 blijven wij betrokken bij BrabantDC, zowel adviserend als uitvoerend Het ultieme voorbeeld van co-creatie: samen met BrabantDC vormen we één team en maken we het CWF2019 tot een groot succes!

Het team van Maan heeft een fantastische huisstijl voor BrabantDC ontwikkeld, die mooi aansluit bij onze visie op creativiteit: ‘anders kijken, anders denken, anders doen’. Aan onze website en community wordt op dit moment letterlijk sámen gewerkt, van concept tot functionaliteit tot design.

Joyce Bokhoven, Creative Producer BrabantDC
controleer je gegevens! verzend