Spring naar content

Farm Trans

Farm Trans is sterk in voedingstransport en heeft een duidelijke toekomstvisie gericht op data, duurzaamheid en mensen.

driving food forward

Je hebt ze vast al eens voorbij zien rijden, de vrachtwagens van Farm Trans. Door heel Europa en het Verenigd Koninkrijk is Farm Trans actief in voedseltransport. Ze blinken uit met hun expertise in ICT en logistiek. Farm Trans werkt aan de toekomst, met efficiëntere logistiek, minder uitstoot en meer werkplezier.

vraag aan maan

Farm Trans klopte in 2018 aan bij Maan voor een redesign van de merkidentiteit. Tot dat moment voerde Farm Trans diverse merknamen en logo’s. Met het redesign ontstond er één sterk merk, met een overtuigende brandstory, pay-off en visuele identiteit. Het enthousiasme voor ons conceptvoorstel was dermate groot, dat de eerste truck met trailer al bestickerd klaar stond, terwijl we op bezoek kwamen om de feedback op ons conceptvoorstel te vernemen. Het design is met behulp van neuroscience getest en als zeer onderscheidend beoordeeld. Het merk Farm Trans is extreem zichtbaar en herkenbaar. Inmiddels rijden er 300 trucks en 800 trailers over de wegen van Europa.

 

going next level

In 2021 maakten we een doorontwikkeling op het merk. Farm Trans had zich in drie jaar tijd enorm ontwikkeld en nieuwe ambitieuze doelen gesteld. Farm Trans 2.0 kreeg vorm met een aanscherping van de brandstory en de visuele identiteit.  De drie strategische pijlers van het bedrijf werden vastgesteld: datamanagement, de mens, en sustainability. Deze drie onderwerpen vormen de basis van wat Farm Trans doet en communiceert. De vormtaal werd uitgebreid, fotografie toegevoegd; we tilden de hele stijl naar ‘the next level’. Dit vertaalden we – in samenwerking met onze vrienden van Pageking – naar een compleet nieuwe website. Zie hier!

drive to sustainability

CO2 neutraal in 2035, dat is het doel van Farm Trans. De inzet, doelen en resultaten werden vastgelegd in het corporate sustainability report. Farm Trans wil hiermee andere bedrijven inspireren en motiveren om ook te versnellen op het gebied van duurzaamheid. We creëerden een aantrekkelijk, luchtig en leesbaar geheel. We verzorgden de interviews, plus fotografie op locatie en het volledige ontwerp.

De identiteit van Farm Trans staat ondertussen als een huis. Duidelijk, dynamisch, vooruitstrevend en super herkenbaar!

deze moonies werkten mee aan dit project

aniek frölke

lennaert stam

ruud van den boogaart

hungry for more?

Bekijk meer van ons werk of neem contact op voor jouw volgende case.