Inspiratie voor visuele identiteit lag gewoon op straat

Loop door de stad en kijk omhoog - zie je de gevels en de gebouwen om je heen? Vaak zitten daar een hoop parels bij, zeker in oude binnensteden. Precies op die manier gingen designers Daan en Aniek aan de slag voor de Bredase Haagdijken. Ze gingen op expeditie en zo verzamelden ze een dijk aan inspiratie voor de nieuwe visuele identiteit van dit gebied. Met gevels en typische ornamenten van de panden als bouwstenen voor de stijl van dit kleurrijke gebied.

Kleurrijk en divers

Van oudsher zijn de Haagdijk en de Nieuwe Haagdijk belangrijke verbindingen naar het historisch stadshart van Breda. De straten zijn kleurrijk en divers: hier woont en werkt een grote verscheidenheid aan winkeliers en bewoners. De Haagdijken zelf zijn door de oude, ambachtelijke panden ook zeer de moeite waard. Samen met Pageking (webdevelopment), Kickstad (bureau voor stedelijke ontwikkeling) en Spacevalue (ontwerpbureau voor stedenbouw) gaven we de Haagdijken een positieve boost. 

Van gevel naar stijlelement

Hoe gingen we aan de slag? Details en ornamenten uit de gevels van de Haagdijken abstraheerden we tot losse, maar nog wel herkenbare elementen. Door het gebruik van felle kleuren is de nieuwe stijl fris en representatief. We gebruikten complementaire, heldere tinten die goed aansluiten bij het diverse karakter van het gebied. 

Welkom!

De stijl en het bijbehorende nieuwe logo gaan uit van de verbinding die de Haagdijken bieden: een verbinding tussen Breda-west en binnenstad en een verbinding tussen verschillende leeftijden, culturen en achtergronden. En wat handig is, de verschillende onderdelen uit dit concept kunnen heel makkelijk door iedereen gebruikt worden. Hierdoor kan deze nieuwe identiteit snel en simpel door alle huidige en toekomstige Haagdijkers omarmd worden. Zodat iedereen voelt: hier ben ik welkom!

 

controleer je gegevens! verzend