dordtse lekkernijen

Dordrecht en omstreken zit vol met ondernemers die lokale, ambachtelijke producten maken. Hazelnootgebak van Brokking, Dordtse paardenworst, Schapenkopbier uit de stadsbrouwerij, noem maar op. De nieuwe Jumbo foodmarkt in het winkelcentrum Sterrenburg verkoopt deze producten vol trots. Om de lekkernijen en hun makers de aandacht te geven die ze verdienen moest er een nieuwe visuele stijl ontwikkeld worden die opvalt tussen het ‘gewone’ assortiment. Zo geven we de lokale ondernemers een podium en trekt het tegelijkertijd klanten naar de Jumbo foodmarkt die graag lokale producten willen kopen.

opdrachtgever:
Jumbo Foodmarkt
  • visuele identiteit

inspiratie uit de stad

Bij producten uit Dordrecht hoort natuurlijk een Dordtse uitstraling, alles aan de stijl moet schreeuwen dat het product is gemaakt door een Schapekop. Daarom waren de vlag van Dordrecht en het water rondom de stad de inspiratiebronnen voor de visuele stijl. De waterwegen van de stad hebben van oudsher al gezorgd voor veel handel en mooie producten.

De golven zijn vertaald naar de grafische vormen die op allerlei manieren gebruikt kunnen worden. Deze patronen, in het rood van de Dordtse vlag, hebben een herkenbare stijl en zijn tegelijkertijd in veel variaties vorm te geven.

seal of approval

Het logo voor deze stijl is een zegel, die aansluit op de grafische golfvormen. De ronde vorm van het logo is ontstaan doordat het gaat over producten uit Dordrecht én omstreken. Zo kan je de tekst doorlezen; “Uit Dordt & Rondom” – “Rondom & uit Dordt.” Het logo wordt als zegel op alle producten geplakt. Simpel, krachtig en herkenbaar, en tegelijkertijd trekt het niet alle aandacht weg van de originele verpakking van het product. Alles waar zo’n stempel op staat wordt met plezier in het winkelmandje gestopt.

deze moonies werkten mee
aan dit project

controleer je gegevens! verzend