vernieuwing in het aardappelschap

Voedzaam, culinair multi-inzetbaar en milieuvriendelijker dan pasta en rijst. Bovendien wordt hij ‘om de hoek’ geteeld. Het aantal calorieën is veel minder dan verondersteld en het is een bron van vele vitaminen en mineralen. Marktkoploper Nedato vroeg Maan om een nieuwe verpakkingslijn te ontwikkelen, die met name een nieuwe, jongere groep consumenten moet aanspreken. De verpakkingslijn is begin februari succesvol gepresenteerd tijdens Fruit Logistica in Berlijn.

opdrachtgever:
Nedato
  • verpakking

aansprekende namen en signpainting techniek

Inspiratiebron voor de nieuwe verpakkingslijn zijn de handgeschilderde reclameplaten die je van oudsher op de markt ziet. We gaven de aardappelsoorten nieuwe tot de verbeelding sprekende namen. Op basis van signpainting technieken creëerden we een mooie kleurrijke en eigentijdse reeks van herkenbare verpakkingen. Een trendbreuk met alle donkere en ambachtelijke verpakkingen die je nu ziet.  Door de introductie van diverse ‘specialties’ valt er ook meer dan ooit wat te beleven in het aardappelschap.

Op de verpakkingen zijn waar mogelijk nieuwe bereidingen van de desbetreffende aardappel te zien. Op deze manier geven we consumenten inspiratie voor het gebruik van de aardappel in hun maaltijd. De heldere look & feel van de productlijn wordt doorgevoerd op een breed scala aan verpakkingsmogelijkheden, denk hierbij aan dozen, plastic en papieren zakken in verschillende formaten en netverpakkingen.

deze moonies werkten mee
aan dit project

ruud van den boogaart

ruud@maan.nl 076 5607118
controleer je gegevens! verzend