Verrassend + Verscheiden + (rijk) Verleden

Gemeente Moerdijk is een omvangrijk en divers gebied: je vindt er natuur én industrie, historie naast innovatie, een prachtige stad omringd door schattige dorpen. Om het verhaal van deze wereld van verscheidenheid nog beter te kunnen vertellen, werkt VVV Moerdijk aan een herpositionering. Voor stap één - een nieuwe website - werd de hulp van webbouwer Pageking ingeroepen. Toen al snel bleek dat zo’n nieuw verhaal niet zonder een frisse huisstijl en visuele identiteit kan, vroeg Pageking Maan erbij.

  • identity
  • citymarketing
  • content design

Duidelijk verhaal

Een goed begin is het halve werk. Al voordat Pageking en Maan ingeschakeld werden, had VVV Moerdijk een heldere corporate story op papier had gezet. Over de vragen: ‘wie zijn we en waar willen we naartoe?’ was dus al goed nagedacht. Dat zorgde bij Maan meteen voor snelheid en een goede energie. Al tijdens de eerste gesprekken doken we met VVV Moerdijk de diepte in. Vanuit hun corporate story en onze ervaring op het gebied van visuele communicatie bepaalden we de strategie: wat zijn de belangrijkste pijlers in het verhaal? Wat mag je visuele identiteit uitstralen? En: welke (nieuwe) doelgroepen wil je aanspreken? We bevroegen VVV Moerdijk over ambities en kernwaarden. Ook keken we naar voorbeelden van concullega’s: hoe doen andere VVV’s het? En wat spreekt daarin of juist helemaal niet?

Parel

De gemeente Moerdijk mag zich met recht een verborgen parel noemen. Veel mensen denken in eerste instantie aan industrie, of misschien zelfs aan de grote brand die er een paar jaar geleden woedde, maar dat is onterecht. We bedachten daarom dat we in de huisstijl juist die grote verscheidenheid - zo kenmerkend voor het gebied - moesten benadrukken. Van VVV Moerdijk kregen we carte blanche: de nieuwe stijl moest fris, speels, dwars en vooral niet te saai zijn. Het resultaat mag er zijn: een logo, visuele identiteit, bijbehorende middelen en templates waarmee VVV Moerdijk vol vertrouwen en energie het nieuwe toeristisch seizoen tegemoet kon treden. Daar worden we blij van!

“Het was heel fijn en snel schakelen met Maan. De boodschap en richting die ik in mijn hoofd had voor website en look & feel hebben ze perfect doorvertaald naar beeld. En als het dan toch nét even iets anders moest, waren ze altijd bereid om te sparren over hoe het dan moest. En dat heeft geresulteerd in een nieuwe huisstijl en logo waar we hartstikke trots op zijn! Niet voor niets hebben we meteen daarna nog een aantal andere klussen bij Maan belegd.”

Corianne Bartels, Marketingadviseur Moerdijk
controleer je gegevens! verzend